VIKTIG UPPDATERING! SportAdmin (vårt adminsystem som bland annat hanterar bokningen) har tekniska problem mot vissa mailadresser. När man ska logga in på bokningssidan skickas en engångskod till användaren. Denna kod har senaste veckan inte kommit fram till en del mail-adresser. Så här skriver SportAdmin;
"Vi har under framförallt denna och föregående vecka fått in rapporter om mail som skickats via SportAdmin där de inte kommit fram hos vissa användare eller hamnat i skräpfiltret.
Efter intensiv felsökning verkar problemet vara kopplat specifikt till de domäner som finns under Microsofts paraply (Outlook, Hotmail, Live) och mail som skickas genom några av våra verktyg (engångskoder från bokningssidan, kallelser, utskick från medlemsgrupper)."
Vårt tips är att ni som tänkt försöka boka en plats på söndag omgående testar att logga in på bokningssidan (länk längre ner i detta inlägg). Om ni inte får engångskoden (kolla även skräpkorgen) har Sportadmin några tips att testa:
- Flagga SportAdmin som säker användare
För användaren som upplever problem kan det hjälpa att flagga SportAdmin som säker användare. Det skickar en signal till Microsoft om att mailen inte är spam.
- Lägg till SportAdmin i adressboken
Att lägga till vår utskicksadress (no_reply@utskick.sportadmin.se) i e-postprogrammets adressbok är också en signal att mail ska släppas fram.
Om inte ovan fungerar kan ni be oss ändra er mailadress i vårt system. Maila i så fall holmsundsgymnasterna@gmail.com så fort som möjligt. Har ni aldrig loggat in tidigare, så ert barn inte finns i systemet, använder ni inledningsvis annan adress än en som är kopplad till Microsoft. Förslagsvis Gmail som fungerat felfritt hittills.
Länk till bokningssidan:
https://sportadmin.se/book/?F=E56FC37B-D210-43E8-808F-0356899C4E67